17 octubre 2017

L'OCUPACIÓ TURÍSTICA A CALP EN 2017 AUGMENTA UN 6%

La Regidoria de Turisme de Calp, dirigida per Jan Van Parijs, estima que la localitat ha registrat un increment de l'ocupació turística al voltant del 6 per cent en relació a l'any passat, xifra que és resultat de la valoració de diversos indicadors que fa servir el departament.
Així, un estudi, realitzat per la Regidoria conclou que l'ocupació hotelera de juliol ha passat del 85,09 per cent de 2016 al 87,76% de 2017 i a l'agost, l'92,91% al 94,91%, dades lleument superiors als registrats per Hosbec (cal tenir en compte que no tots els hotels a Calp formen part d'Hosbec).
Pel que fa als apartaments turístics, l'INE assenyala que el nombre de viatgers que van triar aquest tipus d'allotjament a Calp va ser de 22.567 persones al juliol, un 22% més que el 2016, i 21.221 a l'agost, un 9% més que l'any passat.
Al costat de l'augment del nombre de visitants cal destacar el fort increment de l'oferta turística, registrat aquest any, a causa de l'obertura del nou establiment hoteler Suitopía i especialment a la regularització d'un gran nombre d'apartaments turístics. L'INE estima que el nombre d'apartaments va créixer un 122% al juliol i un 171% a l'agost.
El regidor de Turisme, Jan Van Parijs, ha destacat que un 6% més d'ocupació turística "és una dada molt positiva per a l'economia calpina perquè suposa centenars de llocs de treball més al mes". Alhora ha assenyalat que tot i existir una major conscienciació en el sector, l'allotjament il·legal segueix sent un greuge i competència deslleial al lloguer regulat i que la taxa turística "només castigaria l'ocupació turística legal". "Cal seguir sensibilitzant els propietaris perquè declaren els ingressos pel seu lloguer", ha afegit.
D'altra banda, les visites als punts d'informació turística es van reduir en un 17% al juliol i en un 29% a l'agost, el que s'atribueix a l'alta fidelitat del turista calpí que ja coneix l'oferta local i al major ús de els dispositius tecnològics que redueixen la necessitat de l'atenció presencial. De fet, un 96 per cent dels turistes enquestats a les oficines de turisme tenen la intenció de tornar a Calp i un 46 per cent dels turistes visiten el web municipal de forma prèvia per obtenir informació sobre el destí. A més, un 81% dels enquestats valoren amb excel·lent - 9 o 10 sobre 10 - la seua satisfacció amb Calp com a destinació turística.

AVIS DE COOKIES: Este sitio web hace uso de cookies con la finalidad de recopilar datos estadísticos anónimos de uso de la web, así como la mejora del funcionamiento y personalización de la experiencia de navegación del usuario. Si continúa navegando se considera que acepta nuestra política de cookies. Acceptar Més informació